Thursday, July 10, 2008

My Favorite 'Ayam Hitam'

Just to share what i had for dinner, just now...

Today, Abg Sham got back from Jalan Tuanku Abd Rahman, KL (aka Jln TAR / Batu Road according 2 my mum) and brought home something that I love so much...

I'm not sure what the name of this lauk is but we've always been calling it 'Ayam Hitam'...
[I called it Ayam Hitam because of the dish colour... It has nothing to do with the Black Chicken yang the Chinese masak 2... I don't eat that either... Tak lalu kot...]

Been craving for it since fasting month last year and finally 2day, I had a chance to eat it...
Yummy yummy...

Abg Sham bought 5 portions...
All dark meat (drumstick n thigh)...


The bowl seemed to be a bit comot as my brother dah makan earlier...

My dad had been taking me to this shop ever since I was a kid...
The kedai like so 'otai' it has the 'kandar' thingy...
Memang authentic...

2 comments:

Lina said...

ayam hitam..
looks nice! nak mkn jgak..
ehehe! kak amy suka drumstick eh?
same with me..

anyway, nak jealous buat aper psl perfume Paris Hilton.. i beli yang murah punya laa kat JB..tapi org yg jual tu ckp ORIGINAL.. the smell is nice and the smell LAST LONG as people say kalau original perfume, the smell will last long but entah laa.. i pakai jer and my sis ckp it's ORIGINAL when she looked at the manufactured by where semua..

knp tak beli masa pergi Langkawi? and how much masa you tgk kat Langkawi tu? nice smell kan.. i only used perfume yang murah tapi berkualiti to school..

ayam penyet? yeah nice! yang i mkn nie, popular kat spore.. ramai org kat kedai tu.. the sambal is so PEDAS! dtg sini, i'll bring you eat the nasi ayam penyet..

hand bag Paris Hilton? tak laa.. that time i pergi Orchard Road.. i tgk handbag Paris Hilton.. lawa laa jgak! tapi tak beli.. harga dia 'murah' sgt.. and i ada jgak tgk beg Guess.. omg, so cantik! tapi tu lar.. i've got no money.. kalau nak, i kena laa keja dulu.. dah ada duit sendiri baru laa boleh bergaya.. lgpon i don't really like to use handbags but i'm learning too..

aiyoo.. panjangnya comment..
okay, enough said..

MORIBAYU said...

gosh
itu akak cakap sedap
:)

?????

akak , masakan if x-der sup bunjut mana sedap akak oiiii
tu ayam hitam sure digoreng
dengan sup bunjut al jut jut